Zoals men ziet heeft deze videokaart een centraal geplaatste koel-fan en voert deze de warme luchtstroom 2 richtingen op,maar let op hoe dat er uit ziet wanneer deze kaart in de kast gemonteerd zit.
De ventilator vd kast aan de voorzijde zou volgens de afbeelding koele lucht richting de ventilator vd kaart moeten voeren,maar ik denk eerder aan een geforceerde stromingen van warme en koude lucht die tegen elkaar botsen......of zie ik het nou verkeerd ??? Graag jullie mening en evt een oplossing die een verbetering vd luchtstroom die teweeg gebracht kan worden .
Vaak zitten er in de zijkanten ook nog openingen met eventueel een ven erop. Als die nou zo gemonteerd wordt dat ie naar buiten blaast, pakt ie meteen die warme lucht op van de videokaart denk ik. Dan zal de luchtstroom ook minder geforceerd zijn toch? Snipers kill a lot..of time...
Tja logisch of niet, hoe de koeler op een kaart zit is niet altijd ff handig. Voeding kan onderin/bovenin zitten, met de vent naar boven/naar onderen zitten. Het is meestal handig om te zorgen dat je kast op zich de ruimte heeft om lucht te happen, dia dan op zijn beurt niet voorverwarmt is (dus niet bij de kachel............) In en kast, waar de warmte niet kan wegkomen is ook niet goed, dan blijft hij dezelfde lucht circuleren. Als ie in een kast staat, zorg dat de lucht naar buiten kan en niet weer naar binnen word gezogen. Het is meestal het beste om te zorgen voor een beetje onderdruk in de kast zelf, zo zorg je er voor dat alle warme lucht zowiezo naar buiten gaat. Dan zorgen dat de luchtstroom door de kast gaat (op een logische route) d.m.v. fan's, (die je op hun beurt kunt d.m.v. de gegevens die vaak wel beschikbaar zijn, over de hoeveelheid lucht die ze verplaatsen) zo kunt regelen dat er net meer lucht uit de kast gaat dan er in komt.
Thanks voor de reply's ,ik heb iig al een storende factor gevonden en dat is de ide kabel naar hdd en rom die een belemmering vd luchstroom vormt,ik ga dus nu over op s ata ,ook heb ik nu een enkele fancontrol aangesloten op de fan aan de voorkant vd kast,of dit helpt weet ik nog niet,eerst moet ik namelijk een andere hdd bestellen die een S ata aansluiting heeft,en ik ben van plan om in deze pc ook over te gaan op ssd ,die kan ik dan op een andere plek monteren waardoor er meer ruimte vrij komt voor een grotere ventilator. anyway ... als ik alle spullen binnen heb plaats ik wel wat foto's .
{BPU}Eichmann 18 Aug : 11:46
aah sodje net een brok dynamiet in een potje ben je net haha
{BPU}Killroy 18 Aug : 10:59
lijkt een beetje op een Hollander......................veel geluid ..weinig daden ;-)
S-O-D 18 Aug : 10:30
GADVERDAMEKES wat is het hier stil wil ik eindelijk weer joinen en dan is er hier niemand te zien heb me meteen weer bedacht kom wel terug als het hier wat drukker word groetjes jumping sodje
{BPU}Eichmann 10 Aug : 06:35
yeah cod is dead,lang leve medal of honor allied assault! back to basics of naar UO
S-O-D 06 Aug : 04:45
= theREALdinges hier ook???? {bert}
{BPU}eztij 30 Jul : 23:26
mag ook wel een beetje eerder
S-O-D 30 Jul : 16:38
ps ben elke avond tussen 23.00 en 00.30 aan het gamen op de gnn servers is ffa en hardcore natuurlijk in cod4 kom er gerust eens bij
S-O-D 30 Jul : 16:36
he ben er weer weer ff naar limbo land geweest en germany
{BPU}eztij 29 Jul : 13:51
heb je nix anders te doen;D